У Мінсоцполітики розповіли подробиці оцифровки трудових книжок

У Міністерстві соціальної політики заявили, що дані в електронні трудові книжки внесуть за п’ять років. Ведення обліку трудової діяльності буде здійснюватися в електронній формі у Держреєстрі загальнообов’язкового державного соцстрахування.

Як повідомляє прес-служба відомства, відповідні цифрові соціальні сервіси запровадять через три місяці, тобто з дати набрання законом чинності.

«Інформація про трудову діяльність за попередні роки в електронний реєстр зможе вноситися як самостійно працівником, так і його роботодавцем у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок тощо) з обов’язковим накладанням кваліфікованого електронного підпису», – зазначають у міністерстві.

За бажанням працівника роботодавець буде зобов’язаний продовжувати облік трудової діяльності в паперовій формі, однак у такому випадку паперову трудову буде зберігати працівник.

«Включення до реєстру відсутніх відомостей з паперових трудових книжок передбачається здійснити протягом 5 років після набрання законом чинності. У цей перехідний період може застосовуватися і паперова, й електронна форма обліку трудової діяльності», – уточнюють в Мінсоцполітики.

Інформацію про свою трудову діяльність і страховий стаж українці зможуть отримати у вигляді електронного документа через веб-портал Пенсійного фонду. Документ матиме статус офіційного, громадяни зможуть пред’являти його у формі витягу за необхідності.

«Електронна трудова книжка створить можливість автоматичного призначення пенсії за віком через особистий електронний кабінет на веб-порталі електронних послуг ПФУ», – вказано у повідомленні.

Нагадаємо, 9 жовтня 2019 року уряд запустив у роботу законопроект і акти, які скасують обов’язковість трудових книжок. Реформа трудових книжок передбачає необов’язковість їхнього використання. Дані про стаж всіх українців є в електронних реєстрах з 2000 року. Тому під час наймання на роботу претендент не буде зобов’язаний подавати трудову книжку, а роботодавець не зобов’язаний буде її перевіряти чи зберігати.

5 лютого 2021 року Верховна Рада ухвалила у другому читанні законопроект, що вносить зміни до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі. Закон передбачає скасування паперових трудових книжок, спрощений доступ до інформації про трудовий стаж, а також автоматичне нарахування пенсії.

4 березня президент Володимир Зеленський підписав документ.

Spread the love

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *