Влада збільшила видатки на фінансування телемарафону. Цьогоріч він обійдеться значно дорожче, ніж торік. Сума, яку в 2025 році витратять із бюджету на виготовлення «Єдиних новин», майже на чверть вище минулорічної.
Чому в США, які ні з ким не воюють, влада скорочує видатки на ЗМІ, а в Україні, яка четвертий рік веде війну, стали виділяти більше грошей на інформаційний контент, йдеться у публікації focus.ua.
Отже, цьогоріч на виготовлення телемарафону «Єдині новини» мають витратити з бюджету 738 млн гривень. Це на 145 млн або на 24,5% більше, ніж було витрачено торік. Дані про фінансування, закладене на телемарафон, узяті із системи ProZorro.
Зазначену суму розподілять між чотирма телеканалами, які займаються підготовкою «Єдиних новин»:
- ТОВ «Телерадіокомпанія Студія 1+1» — 184 494 750 грн;
- ТОВ «СЛМ Новини» (ICTV) — 184 510 173,24 грн;
- ПАТ «Телеканал Інтер» — 184 479 936 грн;
- ТОВ «Ми — Україна» — 184 477 279,44 грн.
Як стало відомо, збільшення видатків на телемарафон пов’язане з тим, що торік з команди марафону вийшло «Суспільне», і тепер воно виготовляє окремий контент, яким наповнює власні години мовлення. Це призвело до збільшення загального обсягу телевізійного контенту, що виробляється з державного бюджету. Замість колишніх 4 719 годин підрядники тепер сумарно виробляють 5 876 годин телевізійних сюжетів і передач. При цьому кожна вироблена година має свою вартість. Вона коштує 125,8 тис. грн. У цю суму входить власне саме виробництво, супутні витрати, а також трансляція готового продукту. Отже, збільшення годин мовлення призвело й до збільшення витрат на нього.
Водночас цьогоріч майже вдвічі зменшили фінансування державних медіа, які висвітлюють діяльність Верховної Ради: зі 198,2 млн грн до 78,2 млн грн. Ці гроші розподіляться таким чином:
- 19,5 млн грн – для видання «Голос України»;
- 58,8 млн грн – на телевиробництво
Крім того, телеканау «Рада» окремо виділили 101,5 млн грн. Однак ця сума буде профінансована не із загального бюджету, а з кошторису Мінкульту.