Вперше за історію на досліджень частка дописів українською мовою в українському сегменті соціальних мереж переважає. У серпні-вересні 2024 року 56% дописів було зроблено саме державною.
Про це розповів керівник аналітичного відділу Центру контент-аналізу Сергій Стуканов, передає «Укрінформ«. Він презентував результатів досліджень «Вебсторінки українських ЗМІ у розрізі мовних версій» та «Українська мова у соцмережах».
Решта ж 44% дописів в українському сегменті соцмереж були написані російською мовою.
«У 2020 році частка української мови була відверто жалюгідною, приблизно 15%, у 2022 – був сплеск до 37-38%, в 2023 році українська мова вийшла майже на показник половини і зараз тенденція посилення становища української мови в українському сегменті соціальних мереж підтверджується», – зазначив Стуканов.
Під час проведення цього дослідження були проаналізовані близько 2000 вебпредставництв українських медіа, а також 1,11 млн дописів, поширених в Україні на платформі іноземних соціальних мереж, таких як Facebook, Twitter (Х), Instagram, YouTube, TikTok тощо.
Так, в Instagram, Х та Facebook зараз понад 80% дописів пишеться українською мовою.
«Найпопулярніші західні соціальні мережі – це Facebook, Twitter (Х) та Instagram. Вони станом на сьогодні сформувалися як переважно україномовні середовища, що підтверджується вже протягом трьох років. Частка користувачів, які надають перевагу українській мові в цих соціальних мережах, коливається в межах 80-90%, що стає важливим середовищем для тих українців, які ще користуються російською, але вони опиняються в меншості, і я думаю, що те наявне середовище сприяє їхньому переходу на українську мову», – розповів керівник аналітичного відділу Центру контент-аналізу.
Instagram цього року продемонстрував незначне зменшення частки української –минулого року було 92%, а нині – 87%. Тим часом Twitter (Х) продемонстрував зростання, а Facebook підтвердив попереднє співвідношення на рівні 80% української мови. Також зафіксовано зростання в YouTube і незначне падіння у TikTok.