В Україні скасують обов’язкові паперові трудові книжки: як рахуватимуть пенсію далі

Україна поступово відмовляється від обов’язкових паперових трудових книжок – документи, що підтверджують трудовий та страховий стаж оцифровують. Остаточно перехід має завершитися до 2026 року, що зменшить паперовий документообіг і спростить облік трудової діяльності для нарахування пенсії.

Як нагадали в уряді, електронна трудова книжка є цифровим аналогом паперової трудової книжки. Вони офіційно діють в Україні з 10 червня 2021 року, даючи працівникам змогу будь-коли перевірити свій страховий стаж, протягом якого вони сплачували страхові внески до Пенсійного фонду (до 2004 року цей стаж називався «трудовий»), а також дізнатися дані про прийняття, переведення, звільнення з роботи.

Навіщо потрібні електронні трудові книжки

  • спрощує облік трудової діяльності;
  • зменшує паперовий документообіг;
  • захищає від втрати чи пошкодження даних;
  • у майбутньому може бути використана для автоматичного виходу на пенсію.

Як Україна переходить на електронні трудові книжки

Передбачено 5 років для плавного переходу на електронний облік трудових відносин. Він триває з 2021 до 2026 року. А з 2026 року паперові книжки стануть необов’язковими, а до того часу їх рекомендують зберігати. При цьому вони не зникають – закон дозволяє вести обидві версії паралельно. Оцифровані дані поступово вносять до Реєстру застрахованих осіб.

Які дані можна внести 

До е-трудової можна додати всі документи, що підтверджують страховий стаж. Зокрема можуть бути внесені:

  • трудова книжка (усі заповнені сторінки);
  • документи про здобуття освіти на денній формі навчання;
  • свідоцтво про народження дитини (для жінок);
  • військовий документ;
  • інші документи, що підтверджують періоди роботи або страхового стажу.

Як подати скан-копії документів

Відскановану трудову книжку або інші документи, що посвідчують страховий стаж, можна подати через персональний кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду. Це може зробити працівник або роботодавець:

  • обрати розділ «Комунікації з ПФУ»;
  • натиснувши на пункт «Відомості про трудові відносини».

Скан-копії мають відповідати певним вимогам. А саме:

  • мають бути кольоровими;
  • чіткі сторінки у хронологічному порядку;
  • видно всі реквізити документа, зокрема назву документа, серійний номер, дата видачі, печатки, підписи, ПІБ власника;
  • формат зображення має бути .jpg або .pdf;
  • рекомендована роздільна здатність при скануванні — 300 dpi
  • розмір кожного файлу – не більше 1 Мб.

Як перевірити, чи трудова книжка вже оцифрована?

Електронні трудові книжки доступні в особистому кабінеті на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України (ПФУ). Зайти до кабінету можна за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA або через Дія.Підпис.

  • Надалі треба у лівому боковому меню обрати «Електронна трудова книжка»
  • Натиснути кнопку «Дані ЕТК»
  • Обрати вкладку «Відцифрована ЕТК»

Інформацію про стаж до 2004 року потрібно надати до органів Пенсійного фонду України. Це можна зробити одним зі способів:

  • звернувшись до одного із сервісних центрів ПФУ;
  • завантажити документи про стаж на порталі ПФУ.
Spread the love

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *