Якщо раніше багато українців шукали, де купити бренд з-за кордону — сир, косметику чи нову сукню, то зараз все більше людей обирають наше. Бо за обновкою у гардероб чи смаколиком стоїть значно більша історія — це робочі місця, це українська сировина, це бізнес, що залишився і продовжив роботу під обстрілами, у тривозі за майбутній день.
Зібрали для читачів #ШоТам три бізнеси, які можуть стати прикладом для інших. Бо зіткнулися з викликом і встояли, ще й продовжують відстоювати свої цінності.
«Galicia»: зберегли «Мрію» для всіх українців
Склянка соку зранку — звичайний ритуал для багатьох українців. Та ТОВ «Галіція-Трейд» доводить, що навіть звичайні продукти можуть стати символом, якщо бізнес вкладає у них не просто гроші, а й цінності.
Впевнені, що ви куштували соки прямого віджиму від цієї компанії, адже на ринку вони уже понад 10 років. А з початком повномасштабного вторгнення створили бренд нектарів «Світанок». Здавалось би, з полиць магазинів зникали продукти, один за одним закривалися бізнеси, але «Galicia» встояла. І навіть запустила новий товар, щоб підтримати українське.
Але в цьому соці українські не лише яблука чи груші, а й цінності. Щоб підкреслити це, ТОВ «Галіція-Трейд» додала на паковання символ, знайомий усім, хто хоч раз задирав голову до неба і рахував двигуни цього легендарного літака. Бо нашу «Мрію» не перемогти.

Понад 30 ілюстраторів взялося втілити АН-225 у щемких малюнках. Бо для кожного з них — це подія. Аліна під час локдауну спеціально їздила у Гостомель, аби побачити літак, каже, коли «Мрія» пролетіла над головою — це закарбувалося в пам’яті, як одне з найсильніших вражень. Дар’я слухала нескінченні вибухи у Харкові, поки малювала свою «Мрію», а тепер — служить у ЗСУ.
За всіма цими історіями стоять люди, які вірять у нашу країну і те, що ми зможемо відродити наш літак. А поки — тисячі українців, відкриваючи сік «Світанок» можуть помріяти про це і загадати заповітне бажання.

«Файні Льоди»: роблять зі свого найсмачніше морозиво
Уявіть, спекотний день, ви у місті, поспішаєте у справах, аж раптом бачите ятку з прохолодним морозивом — різноманітні смаки і все це з українських продуктів. А нам і уявляти не треба, адже ми знаємо про «Файні Льоди» — бізнес з амбітною мрією стати улюбленим морозивом українців.
Але це не просто мріяння, бо навіть повномасштабне вторгнення не зупинило зростання цієї компанії. Тільки за останній рік «Файні Льоди» відкрилися у 18 нових містах — у Дніпрі, Полтаві, Умані, Кропивницькому, Одесі. Додали 78 нових локацій, а значить принесли у ці міста не лише смачнюще морозиво, а й нові робочі місця.

І це морозиво справді з наших продуктів — закуповують локальне молоко, вершки, цукор, ягоди, фрукти. Все, що можна використати місцеве — беруть. Лише 3,5 % інгредієнтів привозять з-за кордону, просто тому, що такого не виробляють у нас. Фісташку везуть з Сицилії, а манго — з Індії. І з цих продуктів роблять справжню магію — у «Файних Льодах» можна з’їсти морозиво зі сливою, лавандою, пахлавою з фісташками (понад 130 смаків!), а ще з картоплею та кропом. Так-так, це унікальний благодійний варіант гастроморозива — весь прибуток з його продажу йде на дрони та РЕБи для 3 штурмової бригади.
«Якщо взимку за морозивом буде така сама довга черга стояти, як влітку – значить ми все робимо правильно. Адже ми впроваджуємо культуру споживання нашого продукту: морозиво можна і треба їсти цілий рік! Незалежно від погоди за вікном і для гарного настрою в душі»,
— кажуть у компанії.А ми пишаємося, що український бізнес сміливий у своїх мріях і допомагає їх втілювати й іншим.
«Bembi»: вдягають українське майбутнє
М’які штанці, приємна до тіла футболка, зимова курточка, в якій легко грати в сніжки, шкільна форма, в якій зручно і на уроці, і на перерві. Саме такий одяг, з турботою про дітей, створює хмельницький бренд «Bembi». Бо засновники точно знають, як з одного оверлоку, двох рулонів тканини і безмежної кількості любові, впевненості та зусиль виростає бізнес. Стартувало подружжя ще у 1998 році, тож за 27 років зуміли побудувати справу, що робить щасливими батьків та дітей.
Навіть повномасштабне вторгнення не зупинило їх. Так, взяли паузу, але рушили далі — щоб ще більше українських дітей мали стильний і комфортний одяг. До речі, не лише українці можуть придбати ці речі, з 2014 року «Bembi» постачає свої вироби у Польщу, Бельгію, Німеччину, Францію, Хорватію тощо.

Виготовляють білизну, піжами, повзунки, пелюшки, верхній одяг, речі для школи та щоденного використання, вишиванки, одяг для свят і маскарадів. Наносять власні принти на тканину, щоб втілити найрізноманітніші ідеї.Тепер у Хмельницькому розмістили свої виробничі потужні на понад 7 тисячах квадратних метрів — це десь як футбольне поле великого стадіону. У своєму асортименті мають понад 5 тисяч моделей одягу для дітей. Шиють на немовлят, дошкільнят, школярів аж до 13 років. А ще мають 30 брендових магазинів в Україні. Бренд «Bembi» отримав місце у рейтингу Forbes топ-250 перспективних малих і середніх компаній України.
Та у бізнесі думають не лише про теперішнє, а й про те, яку землю залишать для дітей, які зараз одягаються у їхні речі. Тому використовують сонячну енергію, хоч поки й частково, так сонячні батареї допомагають освітити виробничі та офісні приміщення, обігріти цехи, забезпечити роботу швейних машин, станків та іншого обладнання. А залишки тканин використовують повторно, щоб створити зразки чи паковання. До речі, пакують замовлення у паперові коробки з перероблених матеріалів.