«Офіси» і «кол-центри» атакують українців, кількість жертв зросла: як не втратити гроші з банківських карток

В Україні злетіла кількість банківських шахрайств. В одному з найпопулярніших банків лише за один місяць сума збитку зросла майже на 27%. Т.зв. «офіси» за день обдзвонюють тисячі українців та виманюють мільйони. Про те, як працюють схеми обману та що робити, щоб не стати жертвою, читайте у матеріалі OBOZREVATEL.

В Україні кількість випадків шахрайств лише зростає

Шахрайські колл-центри переїхали з місць позбавлення волі до комфортних офісів у бізнес-центрах. Українцям дзвонять молоді та освічені «офісні» працівники, які вміло переконують своїх співрозмовників: їхній рахунок у небезпеці і потрібно терміново підтвердити свою особу, передавши банківські дані. «Наш шеф часто каже: «бачу біля бізнес-центру молодих людей і завжди думаю, може цей співробітник того самого «офісу» і вони по-сусідству з нами і працюють», – розповідає співробітник одного з великих банків, офіс якого знаходиться в Gulliver.

Роботи у шахрайських кол-центрах (офісах) намагаються романтизувати. Вони нібито дзвонять лише росіянам та виманюють гроші у представників країни-агресора. А нещодавно російські ЗМІ почали масово поширювати інформацію, що з українських «колл-центрів» телефоном не тільки виманюють гроші, а й змушують росіян підпалювати військкомати.

Олеся Данильченко, заступниця директора Української міжбанківської асоціації платіжних систем ЄМА, розповідає: «Офіси» дурять і самих співробітників. Спочатку молоді люди переконують, що вони дзвонитимуть лише росіянам і виманюватимуть гроші у ворога. А потім підключають і українські телефонні бази. В результаті обдзвонювати доводиться не лише клієнтів Ощадбанку Росії, а й українського ПриватБанку (як інших банків).

«Проти співробітників використовують такий самий обман, як і після використовують проти жертв самі співробітники. Їх переконують, що це майже законно, що тільки росіянам телефонуватимуть. Але в результаті ці «офіси» як працювали і проти українців, так і працюють», – каже Данильченко.

Лише у червні за оцінками Монобанку кількість випадків шахрайства (без урахування крадіжки карток та випадків шахрайства з ненадання товарів та послуг) зросла на 26,6%. Клієнти банку втратили 18,3 млн. грн., і абсолютна більшість випадків (7,7 млн. грн.) – соціальна інженерія. Тобто випадки, коли українцям дзвонять, надають службою безпекою банку, співробітниками НБУ тощо. і змушують розкрити банківські дані чи навіть самостійно переказати гроші.

У червні, як каже Данильченко, викрили кілька «офісів» (колл-центрів), які виманювали гроші в українців. При цьому шахрайські організації намагаються створити враження, що боротьба з ними – на користь Росії. Мовляв, хоч українці й втрачають щомісяця десятки (а може й сотні) мільйонів гривень через колл-центри, вони працюють і проти росіян, виманювання у них гроші.

«Мені зателефонували і спочатку автовідповідач сказав, що це служба безпеки Національного банку і якщо хочу продовжувати розмову, потрібно натиснути одиницю або залишатися на лінії. Потім дівчина дуже приємно сказала, що якщо я хочу продовжувати користуватися своєю карткою Ощадбанку, то повинен пройти перевірку, інакше картку заблокують. Але я свою картку Ощадбанку закрив ще торік, коли сказав про це, вона мовчки повісила слухавку», – розповідає українець Євген. Після цього він перевірив номер, з якого йому дзвонили, в GetContact (сервіс, який дозволяє побачити, як номер підписаний в інших користувачів).

Номер підписали як шахрайський. І судячи з кількості тегів і публікацій, шахраї встигли обдзвонити велику кількість українців. У середньому один офіс може здійснювати протягом місяця десятки тисяч дзвінків. В одному офісі працює до 60 осіб. Усі вони проходять навчання, а з кожним місяцем рівень їхньої підготовки зростає.

«Гроші крадуть навіть в українських військових»

Алеся Данильченко розповідає: як банки не намагаються вдосконалювати систему протидії шахрайству, попри всі інформаційні кампанії українці продовжують добровільно розголошувати свої банківські дані. «Телефонують і військовим. Вони чують про те, що їхній банківський рахунок у небезпеці, немає можливості все ретельно обдумати, перевірити. Щось чують, якусь інформацію не чують», – каже експерт.

У колл-центрах використовують кілька схем обману. Всі вони побудовані за одним принципом: потрібно переконати клієнта, що його рахунок у небезпеці, не дати можливості зорієнтуватися, з кимось порадитися і дуже швидко змусити «врятувати» свої гроші, передавши особисті дані шахраям.

«Моя єдина порада для всіх – якщо вам дзвонять з банку, кладіть трубку і самі передзвонюйте в банк на той номер, який вказаний на сайті банку, в мобільному додатку або на банківській карті», – радить Данильченко. Жертвами шахраїв стають не лише українці і справа не лише у відсутності фінансової грамотності. Мільйони людей у всьому світі щодня погоджуються добровільно назвати свої банківські дані.

Єдиний спосіб захистити себе – ігнорувати дзвінки від «співробітників банків», а якщо ви підозрюєте, що ваш рахунок справді у небезпеці, самостійно звернутися до фінансової установи.

Spread the love

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *