Український «ЛУАЗ Моторс» анонсував випуск власних електропікапів – ЛУАЗ Сіті, ЛУАЗ Фермер та ЛУАЗ Карго. Українців у соцмережах особливо зацікавила чотиримісна модель «Сіті». Орієнтовна ціна ЛУАЗ Сіті з повною «начинкою» складе понад 600 тис. грн (близько $16 тис. порівняно з Volkswagen Passat або Skoda Octavia на бензині/дизелі 2018 року випуску). Щоправда, їздити на цьому електромобілі звичайними вулицями і трасами все одно поки не вийде.
Про це розповіли OBOZ.UA потенційні покупці, які зацікавилися попереднім замовленням українського електромобіля. Таким клієнтам на електронну пошту вже надішли листи із зазначенням ціни на ЛУАЗ Сіті, а також важливим застереженням щодо сертифікації авто.
Цікаво, що новий пікап «ЛуАЗ» не має прямого відношення до Луцького автомобільного заводу (ЛуАЗ) – це інша компанія. Спочатку планувалося виробництво новинки саме біля Луцька заради історичної справедливості, але цей план поки що не здійснився.
Ціни на ЛУАЗ Сіті: скільки коштує електропікап
Насамперед слід враховувати, що базова ціна ЛУАЗу не включає вартість акумуляторів. Їх потрібно докуповувати окремо (максимум машина може вмістити 3 батарейні блоки). Так:
- ціна самого авто ЛУАЗ Сіті без акумуляторної батареї складає 280 тис. грн.;
- ціна одного комплекту батарей – 45 тис. грн. (запас ходу до 100 км);
- ціна трьох батарейних блоків – 135 тис. грн (запас ходу – до 300 км).
Ще 20% потягне ПДВ, бо його не враховано в представленому не враховано. Плюс для максимальної комплектації знадобляться:
- бортовий інвертор 220В 4кВт – 23 тис. грн.;
- бортовий дизельний обігрівач (незамінний взимку, тому що без нього, згідно з результатами тест-драйвів, салон авто майже не опалюється) – 23 тис. грн.;
- кондиціонер – 40 тис. грн.
Таким чином, максимальна комплектація ЛУАЗ Сіті із трьома батарейними блоками обійдеться у 501 тис. грн без ПДВ. Зі сплатою податку на додану вартість фінальна ціна становить 601,2 тис. грн.
Також слід враховувати, що таку ціну ЛУАЗ розрахував за офіційного курсу долара 36,5 грн/дол., попередивши, що разом із курсом змінюватиметься і ціна. Наприкінці січня долар за курсом НБУ коштує вже понад 37,5 грн.
Просто так кататися на Луаз Сіті не вийде: які альтернативи
У листі до клієнтів виробник вказує, що ЛУАЗ Сіті сертифікований як спеціальний транспортний засіб для пересування лише територією підприємств. Тобто користуватися ним на звичайних дорогах не можна.
Натомість пропонують розглянути варіанти електропікапів ЛУАЗ Фермер та ЛУАЗ Карго, які сертифіковані за стандартом ЄС «транспортний засіб категорії L7e – CU» та допускаються для пересування дорогами загального користування.
Обидва ці варіанти мають вантажопідйомність до 700-1000 кг, тоді як ЛУАЗ Сіті – 500 кг. Як ЛУАЗ Сіті, ці моделі мають максимальну швидкість до 50 км/год.
Серед серйозних відмінностей – дизайн кузова. Автомобілі лінійок «Фермер» та «Карго» розраховані лише на двох пасажирів. Однак і ціни на них нижчі:
- ЛУАЗ Фермер з трьома батарейними блоками, піччю, кондиціонерами та інвертором обійдеться в 493,2 тис. з ПДВ;
- ЛУАЗ Карго з тією ж «начинкою» — 491 тис. грн з ПДВ.
Чи буде ЛУАЗ Сіті у майбутньому сертифікований як транспортний засіб для доріг загального користування, поки що не повідомляється.
Електропікап ЛУАЗ – китайський клон?
Ще в грудні-2022 відразу після презентації нових ЛУАЗів автомобільні оглядачі помітили, що представлена серія електричних пікапів виглядає так само, як автомобіль, що продається на сайті Alibaba, але під іншим брендом. Він називається EEC L7e і коштує всього від $5,7 тис. (майже втричі дешевше за ЛУАЗ Сіті). Зовні авто відрізняються лише формою переднього бампера та фарами.
Втім, ЛУАЗ Моторс ніколи і не приховував, що кузови для пікапів закуповують у Китаї. Крім того, такі ж кузови продаються у США, Мексиці, Бразилії та ОАЕ.
«Це вдала конструкція, ліцензію на виробництво цього пікапа купують у різних країнах. Це їх дизайн, а ЛУАЗ – такий же ліцензіат, як і інші компанії. Це нормальна практика у світі», – сказав засновник компанії Вадим Ігнатов, уточнивши, що на даний момент в Україні просто не існує підприємств, які здатні виробляти автомобільні кузови.
При цьому повідомлялося, що виробник тестує використання українських акумуляторів та систем керування ними. Також планують випуск українських рам, бамперів, фар та денних ходових вогнів, гальмівних дисків та колодок, системи підігріву акумулятора, нового проведення для іншого компонування електронних компонентів та батареї.