Пасажирські перевезення з України та Росію продовжують функціонувати, незважаючи на закритий кордон та воєнний стан через широкомасштабну війну. Автобуси вирушають кілька разів на тиждень туди і назад, а перевізники на складнощі зі схемою здійснення рейсів не скаржаться.
Про це повідомляє ТСН.
Як функціонують рейси
Відправляються автобуси з великих міст України, зокрема з Києва, Львова, Дніпра та багатьох інших обласних центрів. Спочатку буси їдуть до Польщі, де у Варшаві відбувається пересадка, а потім через Литву та Латвію прямими рейсами прибувають до столиці РФ Москви.
Вартість таких подорожей становить близько 250-350 доларів, тобто приблизно від 9 до 13 тисяч гривень відповідно.
Як пояснюють приватні перевізники, оплату за поїздку беруть не на старті рейсу, а вже у Варшаві чи після перетину кордону із РФ. Так для броні квитка пасажирам заздалегідь платити нічого не потрібно. Тривалість поїздки в одну сторону — трохи понад дві доби.
Від українців, які вирушають у рейси до Москви, перевізники можуть запросити фото закордонного паспорта, запитують ПІБ та номер телефону. З Києва рейси виїжджають вівторками та суботами, а посадка проходить біля центрального залізничного вокзалу.
Знайти інформацію про подібні пасажирські перевезення і РФ не складає складності в мережі, де в коментарях також можна дізнатися нюанси про ціни, конкретні рейси, умови поїздок.
Чи можна притягти до відповідальності перевізників
За словами юристів, хоча напрямки досить сумнівні, приватних перевізників, які пропонують такі рейси з України до Росії, покарати неможливо. Все тому, пояснює адвокат Ростислав Кравець, що так побудовано схему, коли єдиного перевізника немає.
«І звинувачувати у колабораційній діяльності, підриві національної економіки чи невиконанні рішення РНБО України також буде вкрай складно, тому що це різні особи та юридично одна з одною ніяк не пов’язані», — каже він.
Також адвокат зазначив, що подібні схеми працювали після заборони регулярного авіасполучення з РФ у 2015 році, коли українці летіли до столиці Білорусі Мінськ, де пересідали на інші літаки, вже до Москви.
«Нікого за це до відповідальності не притягали та притягнути неможливо. Фактично нічого незаконного у цій схемі немає. Немає єдиного перевізника», — додав він.