В Україні з початку 2025 року було здійснено 36 позапланових перевірок підприємств, що надають комунальні послуги. У 32 випадках перевіряльниками із Держпродспоживслужби було виявлено необґрунтоване завищення комунальних тарифів. Тепер їм доведеться сплатити штрафи, а також повернути людям те, що їм довелось переплатити.
Про це йдеться на урядовому порталі в інформації, наданій Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Як з’ясувалось, перевірка Держпродспоживслужби вивила порушення тарифної політики у 32 комунальних підприємствах із перевірених 36. За виявлені порушення цим підприємствам нарахували сумарно 413,4 тис. гривень штрафу. Водночас ще майже мільйон (948,9 тис.) гривень вони мають відшкодувати своїм клієнтам за переплачену вартість послуг.
Перевіряльники із Держпродсподивслужби видали приписи щодо перегляду тарифів, які були встановлені підприємствами-штрафниками, та зниження вартості послуг. Адже, як зауважили перевіряльники, тарифи мають бути економічно обґрунтованими, а не встановленими на власний розсуд надавача послуг.
«Житлово-комунальні послуги мають бути не лише якісними, а й економічно обґрунтованими. Споживачі не повинні платити більше, ніж це передбачено законодавством. Підприємства, які надають комунальні послуги, мають діяти прозоро й відповідально», — заявив заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
Отже, надавачі комунальних послуг мають повернути свої клієнтам сумарно майже мільйон гривень переплати за тарифами. Як саме це відбуватиметься, у повідомленні не зазначають. Та очевидно споживачам послуг не повертатимуть переплачені суми готівкою або на картку, а просто включать у рахунок майбутніх платежів.
А загалом за рік, відколи були відновлені позапланові перевірки комунальних підприємств (із квітня 2024 року), комунальників зобов’язали повернути споживачам 2,5 млн гривень.