У Києві в 1966 році головний інженер депо №2 Володимир Веклич задля експерименту вперше у світовій практиці зчепив два тролейбуси у поїзд. Експеримент виявився дуже вдалим – і незабаром така практика застосовувалася по всьому колишньому Радянському Союзу.
Історію та фото було опубліковано у спільноті «Спрага»: в Києві цікаво» у соціальній мережі Facebook. В Україні останній «потяг» перестали експлуатувати аж у 2008 році.
«У 1966 році головний інженер нового на той час депо №2 (що на Шулявці) Володимир Веклич задля експерименту вперше у світовій практиці зчепив два тролейбуси у поїзд. Експеримент виявився вдалим, і незабаром за цим принципом («системою багатьох одиниць») стали масово зчіплювати тролейбуси «Шкода-9Тр» чеського виробництва, і тривало це майже 30 років – до 1994 року», – розповіли автори проєкту.
Тролейбусні потяги – це суто київський винахід. Перші «зчіпки» були випробувані ще на машинах МТБ-82Д, потім стали зчіплювати між собою і Skoda 9Tp. Київська практика широко застосовувалася по всьому колишньому Радянському Союзу.
При використанні в системі багатьох одиниць місткість тролейбуса збільшувалася рівно вдвічі. Водій залишався один. Штанги використовувалися тільки на одній із машин, зазвичай на другій. Тролейбусні зчіпки почали витіснятися з появою шарнірно-зчленованих тролейбусів. Вони були простішими в обслуговуванні, споживали менше енергії, були більш маневровими.
Тролейбусні зчіпки зникли з вулиць здебільшого до кінця 1990-х рр. У Києві останній потяг розчепили у 1994 р., у Харкові – 1995 р., в Алчевську – 2000 р., у Миколаєві – 2001 р., у Херсоні – 2002 р., в Одесі – 2006 р. У Донецьку експлуатація двох останніх тролейбусних поїздів ЗіУ-9 завершилася у 2008 р.