В Україні шахраї отримують дані про банківські картки українців (їх, зокрема, можна купити в інтернеті), а потім вводять ці дані в іноземних онлайн-магазинах. У такому разі списання коштів відбувається без повідомлення клієнта та без необхідності підтвердити операцію.
Про один із таких випадків на профільному форумі Мінфін розповів клієнт ПриватБанку. «9.12.2022 о 00:06 було списано 10 572 грн (282 USD) через іноземний інтернет-магазин без будь-яких підтверджень. Після проведення транзакції банк заблокував картку. Зателефонував на гарячу лінію, операторка сказала, що передала інформацію на СБ банку і протягом 11 днів спробують повернути кошти», – розповідає клієнт.
Шахраї вносять дані картки в магазин і здійснюють автоматичне списання на його запит. У цьому підтвердження платежу немає. У самому ПриватБанку повідомили, що намагаються повернути списані кошти.
«Оскарження проводиться за правилами міжнародної платіжної системи, яка і встановлює регламент на опрацювання таких заявок. Це не означає, що заявка буде опрацьована на 120-й день, вона може бути опрацьована раніше. Щодо результату ми вам додатково повідомимо», – пояснили в банку.