Із розкладними сидіннями та навіть душовими кабінами. Швейцарську електричку нині випробовують на Київському залізничному вокзалі. Сучасні електропотяги моделі під назвою «Флірт» планують закупити і запустити на приміських маршрутах столиці, які сполучатимуть Київ, приміром, із Білою Церквою чи Броварами. Скільки коштує така інноваційна електричка – ні швейцарська компанія, ні «Укрзалізниця» поки не розголошують. Про це повідомляє кореспондент «5 каналу» Мирослав Солонар.
Бортпровідник Дмитро за кілька днів вивчив мало не всі особливості сучасної електрички швейцарської компанії. Хлопець четвертий рік їздить на різних вагонах «Укрзалізниці». Порівнювати, каже, не зовсім доречно.
«Набагато кращий, набагато. Комфортніший», – поділився враженнями бортпровідник Дмитро Поляковський.
Дмитро разом зі своїми колегами тиждень випробовують транспортну новинку.
Якість і комфорт. Чого інколи так бракує потягам «Укрзалізниці». Нині для журналістів провели першу демонстраційну подорож новим потягом.
У кабінеті машиніста – все автоматизовано: цифрові панелі, багато кнопок.
Електричка моделі «Флірт» має п’ять вагонів, де можуть поміститися 262 людини. Сам електропотяг розвиває швидкість до 160 кілометрів на годину. Є місця першого і другого класу, а також для людей з інвалідністю. Презентували потенційну новинку для Міністерства інфраструктури та народних депутатів.
«У мене зріст під два метри і завжди це проблема в літаках, але тут мені абсолютно комфортно сидіти», – розповів народний депутат України Роман Грищук.
У скільки обійдеться така електричка, поки не зрозуміло. Ні швейцарська компанія, ні «Укрзалізниця» не говорять. Транспортники лише запевняють, що зможуть її собі дозволити.
«В «Укрзалізниці» багато років не було грошей на такі потяги. Держава готова співфінансувати такі речі. По-друге, великі компанії-постачальники готові надавати своє експортне фінансування, тому так гроші є», – зазначив голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Камишін.
Україна хоче купити в компанії Stadler 90 поїздів. 60 – приміських електричок для Києва, Харкова та Дніпра, 20 – регіональних експресів і 10 потягів далекого сполучення. Відповідний меморандум про співпрацю підписали в Офісі президента. Пів мільярда доларів кредиту на закупівлю поїздів обіцяє надати сама Швейцарія.
«Для мене є великою честю та задоволенням підписання меморандум про подальшу співпрацю, яка надасть можливість привезти швейцарські технології в Україну», – наголосив голова ради директорів в.о. генерального директора Stadler Rail Group Петер Шпулер.
Технології – швейцарські, а завод із виробництва – в Білорусі. Чи підуть українські гроші режиму Лукашенка? На це запитання в Мінінфраструктури відповідають: хочуть домовитись, аби такі електрички виробляли в Україні.
«Ми завжди перед тим, як питання ставити про співпрацю, – основним питанням це є локалізація», – зазначив заступник міністра інфраструктури України Василь Шкурак.
Запустити перші новинки хочуть у межах проєкту «Сіті Експрес» до кінця наступного року. Швейцарська електричка має сполучати столицю з приміськими населеними пунктами, як от Біла Церква, Бровари чи Вишгород.