Щоб отримати від покупців більше грошей, супермаркети та магазини нерідко проводять дрібні махінації з вартістю товарів. Зокрема, там спеціально встановлюють такі ціни, щоб не віддавати клієнтам всю здачу. При цьому сам покупець може нічого й не помітити, адже у кожному з багатьох випадків йдеться про різницю у вартості товару в кілька копійок.
Працює ж «схема» за принципом округлення, йдеться в матеріалі OBOZ.UA. За ним:
- суму, меншу за 5 копійок повинні «вибачити» покупцю;
- понад 5 копійок має право залишити собі магазин.
«Часто магазини спеціально встановлюють такі ціни, щоб усі округлення були не на користь покупця. Наприклад, за ціною 9,96 грн, 9,97 грн, 9,98 грн або 9,99 грн ви все одно повинні заплатити магазину 10 грн» , – йдеться в матеріалі.
Як не дати себе обдурити
Втім, не стати жертвою цього прийому супермаркетів можна. Для цього достатньо лише розплачуватися карткою.
«Якщо не хочете переплачувати – використовуйте для розрахунку банківську картку. Тоді правила округлення не діють», – йдеться в матеріалі.
Коли варто скаржитися на касирів
Водночас, касири можуть відмовитись приймати ті чи інші купюри та монети – під приводом того, що нічим давати решту. Однак такі дії є порушенням законодавства про захист прав споживачів, а тому в такій ситуації необхідно подавати скаргу.
Річ у тім, пояснили експерти «Захисту прав споживачів», що касири зобов’язані приймати у покупців банкноти та монети всіх номіналів. Крім того, до їхніх обов’язків входить самостійно стежити за тим, щоб у касі були необхідні для здачі гроші.
При цьому наполеглива вимога певної суми чи примушення розміну великої суми в іншому місці є перекладанням обов’язків на покупця. І в такому разі на касира слід скаржитися адміністрації супермаркету.
«Проблема «у мене немає решти» не ваша, а касира. Якщо касир продовжує говорити так, звертайтеся до керівництва магазину та повідомляйте, що касир перекладає на вас свої обов’язки», – зазначили експерти.