Укрпошта має намір підвищити тарифи на доставку в межах 25-30%. Востаннє вони переглядалися два роки тому.
Йдеться про доставку листів та листівок. Про це повідомляється у проєкті, які представили для обговорення на сайті Федерації профспілок України. Документ має схвалити Національна комісія, яка проводить державне регулювання у сфері електронних комунікацій, радіочастотного спектру та надання послуг поштового зв’язку.
Запропоновано підвищити вартість таких послуг:
- внутрішні прості листи без оголошеної цінності масою до 50 г та поштові листівки з 12 до 15 грн без ПДВ (18 грн з ПДВ);
- внутрішні листи, що реєструються, без оголошеної цінності (рекомендовані) масою до 50 г та поштові листівки з 23 до 30 грн без ПДВ (36 грн з ПДВ).
Наголошено, що нинішні тарифи на зазначені послуги було встановлено 1 грудня 2021 року.
Види листів та листівок
Нагадаємо, що простий лист пересилається простим порядком, він не має трек-номера для відстеження. Його можна передати оператору у поштовому відділенні або надіслати з відповідними поштовими марками, опустивши до поштової скриньки.
Прості листи доставляють за вказаною адресою. Листоноша залишає конверт в абонементській скриньці у відділенні або поштовій абонентській скриньці.
Рекомендовані лист або листівка пересилають заказним порядком наземним або авіаційним транспортом, у них є трек-номер для відстеження. Їх відправляють, передавши оператору у поштовому відділенні. Адресант оплачує послугу, отримує чек із зазначеним трек-номером відправки.
Листи чи листівки можна відстежити за трек-номером безпосередньо на сайті Укрпошти, у мобільному додатку або через чат-бот у Telegram, Viber чи Messenger. Рекомендовані листи видаються особисто адресату за довіреністю чи під підпис (у відділенні чи за адресою).
Нагадаємо, що на вітчизняному ринку працюють два основні оператори поштового зв’язку – це державна Укрпошта та приватна Нова пошта. Перша компанія відрізняється нижчими тарифами та має більше відділень у невеликих населених пунктах. А відправки Новою поштою дорожчі, зате приходять швидше – у компанії сучасніший сервіс.