Охоронці в магазинах та супермаркетах не мають права змушувати покупців оплачувати зіпсований товар – адже часто не представляють ці заклади, оскільки працюють за наймом від інших компаній. Якщо ж вони все ж вчиняють подібні дії, то грубо порушують законодавство, що є причиною для виклику поліції.
Про це повідомили експерти «Захисту прав споживачів». Вони зазначили: щодо товарів покупцям завжди слід розмовляти лише з продавцями магазину.
Ба більше, підкреслили експерти, товару з зіпсованою упаковкою не має бути у магазині. Відповідно, наявність такого є відповідальністю саме закладу, а не покупця.
«Охоронці не мають права говорити, що тобі робити з товарами — часто вони не представляють магазин. Якщо змушують сплатити зіпсований товар, це грубе порушення багатьох статей Закону України «Про захист прав споживачів». Тому можна звертатися до правоохоронних органів», – йдеться в повідомленні.
Як себе захистити
При цьому експерти зазначають: у разі виникнення подібної ситуації покупець має насамперед вимагати перегляду відео з камер спостереження. Так можна буде чітко довести, що претензії охоронця є безпідставними.
Втім, визнається, це може не привести до бажаного результату. У такому разі експерти радять викликати поліцію.
Касири відмовляються приймати в українців деякі гривні
Водночас, касири в супермаркетах можуть відмовитись приймати ті чи інші купюри – під приводом того, що їм нічим давати здачу. Таке ж може статися і з монетами.
Проте подібні дії, пояснили експерти, є порушенням законодавства про захист прав споживачів. А тому за такої ситуації покупцям слід поскаржитися адміністрації супермаркету.
Річ у тім, що касири зобов’язані приймати у покупців банкноти й монети всіх номіналів. Ба більше, до обов’язків касирів входить самостійно стежити, щоб у касі були необхідні для решти гроші.
«Проблема «у мене немає решти» не ваша, а касира. Якщо касир продовжує говорити так, звертайтеся до керівництва магазину та повідомляйте, що касир перекладає на вас свої обов’язки», – зазначили експерти.