П’ятирічний Матвій Брус із Черкащини навесні прославився на всю країну відео, в якому нагадав українцям, що «скоро вже буде Пасха», і порадив замовляти «м’яско та ковбасу, сардельки та курочки». Відео стало вірусним, і зараз має вже 42 мільйони переглядів на ТікТок.
Днями в мережі з’явився новий ролик із Матвійком в головній ролі – це відео має вже понад 11 мільйонів переглядів у соцмережі. Як нині живе зірка ТікТок, OBOZ.UA розповів тато хлопчика – фермер Володимир Брус.
У новому відео Матвійко попереджає, що скоро Різдво, треба утеплюватися. А також ділиться новинами зі свого життя: випав зуб, який «продав» феї. Але дідусь, мовляв, не розуміє цього, каже, що зуба «виперд*ла кобила». «В цій схемі не понімає нічого. Це бізнес не для дорослих», – по-діловому розмірковує хлопчина (відео можна подивитися тут).
«Вмовляти його зніматися – в нас такого немає, – розповідає тато Володимир Брус. – Матвійко сам хоче. В той день, коли зняли про Різдво, ми тикали на городі часник на зиму. Кажу йому: «Піди, скажи щось на камеру. Підказую: «Скоро Різдво, замовляйте м’яско. А він: «Можна я своє?» І придумав: утепляйтеся. Думаю, до чого воно? Але хай буде. Згадав ще, що в нього випав зуб. І про те, що дідусь сміявся: кобила вип*рділа. Він ще сумнівався, чи казати це слово, мовляв, погане, не можна. Я, коли робив монтаж, не вирізав, думаю: ну це ж не матюк. Так, народна творчість».
Сім’я Брусів – тато Володимир, мама Людмила та два сини – Матвій і Мирон – проживають у селі Коврай на Черкащині. Мають своє господарство та перероблюють домашню продукцію на продаж. Володимир Брус за професією інженер-технолог із виробництва і переробки продукції тваринництва. Після навчання якийсь час працював головним зоотехніком у сусідньому господарстві. «Не сподобалося, мене не зовсім там розуміли, а я не розумів їх. Люблять, щоб говорили, що все добре, а я казав, що багато чого не так, треба міняти. Відчував, що це ніби тільки мені одному потрібно, ну тоді навіщо? Покинув», – згадує чоловік.
Вирішив займатися бізнесом. «Колеги, пам’ятаю, зверхньо відреагували: «Куди ти підеш?». А ми почали з дружиною тримати поросят, перероблювали м’ясо. Торгували в сусідньому селі на місцевому ринку, а потім почали їздили в Київ на ярмарки. Там у нас був навіть свій магазинчик на території ринку, який тільки будувався. Відкрити запропонував адміністратор закладу – ми перші були на тому ринку. І вийшло так, що поїхали звідти останніми. Базарчик не дуже пішов – слабувата була реклама, але до нас ходили активно – років три ми там працювали. Люди просили, щоб привозили продукцію – перед поїздкою мали купу дзвінків від клієнтів. Це було на Троєщині».
«Зараз ми в Київ не їздимо – немає такої необхідності, – продовжує Володимир Брус. – Все розходиться тут – всі хочуть купляти домашнє. Свого часу продавали не лише м’ясне, а й городину. В соцмережі навіть є відео, коли Матвійко, три роки ще йому було, запрошує в ролику: «Кияни, купляйте овочі!» Зазвичай м’ясо і сало швидко розбирали, а городину не так. Того дня, коли вийшло відео, ми дуже швидко розпродалися, а прямуючи додому, заїхали до «китайців» – так я називаю магазин, де продають дитячі іграшки».
Молодшому сину Брусів, Мирону, два роки. Він також знімається в татових відео – Володимир має YouTube-канал «Вовка Брус». «Бачить, що я Матвію надіваю мікрофон, показує на себе, мовляв, вішай і мені – добре, що в мене їх два. Раніше мало що люди розуміли з того, що розповідає, зараз вже виходить добре», – сміється тато.
Батько хлопчиків каже, що в родині стараються дітей не балувати. І після відео про Пасху життя Матвійка, за словами Володимира, ніяк не змінилося: «Він розуміє, що всі його тепер знають, але зіркової хвороби якоїсь – нічого такого. Все добре. Він як любив зніматися, так і любить. Не боїться камери – до нас навесні кореспонденти за кореспондентами приїжджали. Хотіли навіть більше, але у нас немає стільки часу. Прокидаємося о шостій, а додому заходимо об 11 вечора. Я, коли починав робити свій YouTube-канал, спочатку незатишно почувався перед камерою, а він – дуже легко: «Передай привіт підписникам!» Коли записую щось своє, часто прибігає: «Дай, я щось скажу!» Він присутній практично в кожному моєму відео: може пісню яку заспівати, вірша продекламувати. Якщо його немає, то купа коментарів під роликом: «А де Матвій?»
Великодній хіт Матвійка про Пасху з’явився, коли тато купив коптильню. «Придбав, бо дуже таке цікавить – щось зробити, чого немає в магазині. Або навіть є – але вони ж зовсім не таке продають», – каже фермер. Після того, як відео із закликом купувати «ковбаски, сардельки та курочки» з’явилося у TikTok, кількість замовлень зросла настільки, що батьки Матвійка мусили навіть відмовляти деяким клієнтам.
«До речі, з перегляду відео ми не заробили ні копійки, – розповідає Володимир. – Монетизації на TikTok немає, якщо тільки проводиш прямі ефіри. Ми намагалися – провели пів години і заробили 7 доларів, вони там і так висять. Монетизація з YouTube-каналу – йде, але це небагато, вистачає, щоб покрити обладнання, яким користуємося. Сподіваємося, що з часом буде більше. Можливо, щось заробили гурт МЮСЛІ UA, який створив запальний трек зі словами Матвія. Вони мене запитали, чи даю згоду на використання відео мого сина, я дозволив. Тут все чесно: Матвій отримав тоді величезну популярність, бо їхня пісня дуже зайшла».
Нині Володимир з допомогою свого YouTube-каналу, який має близько 120 тисяч підписників, збирає гроші для ЗСУ. «В кінці серпня обстріляли авто мого друга, кілька осіб загинули, машину теж вже було не врятувати, – каже Володимир. – Відкрили збір на автомобіль, я вирішив допомогти. Поїхав у податкову – відкрив волонтерську картку, боявся, щоб не заблокували рахунки, коли надходитимуть кошти. Гроші пішли – а рахунок таки заблокували, бо волонтерська ще не підтягнулася. Так було шкода, бачив, що люди і далі шлють кошти, а платежі не проходять. Потім розблокували, зараз все добре – працює. У своїх відео розповідаю, куди витратили кошти, що купили. Але без хейтерів не обійшлося – дехто писав, що собі збираю гроші. Я показав всі витяги з банків та чеки – прозвітував до копійки. До хейтерів ставлюся нормально. Якщо їх немає, то ти поганий блогер».
Володимир у компанії з іншими волонтерами зібрали кошти вже на чотири автомобілі: «Перше авто пішло моєму другу, друге придбали, коли однокурсниця відкрила збір для свого брата, ми приєдналися. Завтра приїдуть забирати третій автомобіль з фронту. Це попросила мене зібрати дружина священника з сусіднього села – вона теж активно волонтерить. Четвертий автомобіль вже приїхав. Трошки роботи ще з ним: підфарбувати та підремонтувати. Кожного вівторка проводимо прямі ефіри – тоді виходить найбільше зібрати коштів, бо розігруємо щось цікавеньке. На останньому стримі збирали на прилад нічного бачення, який коштує 4,5 тисячі доларів – і зібрали за ефір 160 тисяч гривен. На розіграші було домашнє пиво, яке сам варю. Я зняв відео, як варити вдома цей напій, і попередив, що буде прямий ефір – розіграємо ящик пива. Продавати його не можна, бо потрібна ліцензія. Варю для себе. Та й немає часу тим пивом займатися – це не мій напрямок».
Тим часом Матвійко вже пішов до школи. В кінці листопада йому виповниться шість років. «Дуже подобається – не тікав ще», – жартує тато. – Він вже читає і пише. Любить малювати, ліпити з пластиліну та складати конструктори. Ходить на гурток із художньої самодіяльності – вчиться на артиста».