Як отримати житлову субсидію у 2024 році. Що змінилося, які потрібні документи та кому можуть відмовити

Усе, що треба знати, щоб отримати субсидію у 2024 році: Delo.ua з’ясувало, які необхідні документи, зміни в процедурі та які підстави для відмови. 

Субсидія як адресна грошова допомога, яку надає держава для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, стала ще більш затребуваною під час війни, коли з’явилися десятки тисяч внутрішніх переселенців.

Станом на листопад 2023-го субсидії на оплату комунальних послуг отримували понад 1,3 млн українських сімей.  Під час опалювального сезону 2022/2023 українцям у середньому виплачували до 1600 гривень субсидії щомісяця. У 2024-му сума буде більшою, враховуючи подорожчання електроенергії.

Хто має право на отримання субсидії у 2024 році

Право на отримання субсидії мають як громадяни України, так і іноземці, що законно перебувають на території країни та проживають у багатоквартирних або приватних будинках. Отримати допомогу можуть сім’ї, у яких плата за комунальні послуги перевищує визначений для них обов’язковий платіж.

Постанова КМУ “Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії” від 27 липня 1998 року № 1156 визначає, що субсидія призначається, якщо витрати на оплату комунальних послуг перевищують 15% середньомісячного сукупного доходу сім’ї. З 1 числа місяця, що настане за місяцем завершення воєнного стану в Україні, базова норма плати за послуги становитиме 20% середньомісячного сукупного доходу домогосподарства, зазначила в коментарі Delo.ua юрист Юридичної компанії RIYAKO&PARTNERS Наталія Василюк.

Як і раніше, оформити та отримати субсидію у 2024 році зможуть особи, які:

  • зареєстровані в житловому приміщенні; 
  • не зареєстровані, але фактично проживають у ньому на підставі договору оренди житла; 
  • не зареєстровані, але фактично проживають у житловому приміщенні без укладеного договору оренди, якщо вони є внутрішніми переселенцями.
  • індивідуальний забудовник, якому потрібна допомога на оплату комуналки, коли будинок ще не увійшов в експлуатацію, але ЖК-послуги нараховують у повному обсязі.

Субсидія в 2024 році. Як змінилася процедура отримання 

Улітку 2023-го для забезпечення субсидіями найбільш вразливих верств населення уряд спростив критерії отримання допомоги для прийомних та багатодітних сімей, сімей, у яких проживають троє і більше дітей, родин, до складу яких входить особа з інвалідністю — для таких родин при призначенні субсидії не враховуватиметься наявність автівок, які визначені не предметом розкоші, а життєво необхідною річчю.

Окрім того, встановлено соціально справедливий підхід щодо невраховування до сукупного доходу домогосподарств доходи членів сімей, які перебувають за кордоном понад 60 днів.

Ще однією новацією  стало те, що нарахування субсидій минулого періоду продовжується автоматично, якщо не змінився склад родини або місце проживання. У Пенсійному фонді заявили, що цьогоріч розрахують житлову субсидію на опалювальний період 2023-2024 років без звернення громадян,  пояснили у пресслужбі фонду.

Процедура оформлення субсидії зазнала змін у 2024 р. після ухвалення Порядку використання коштів, передбачених у держбюджеті на виплату  субсидій та пільг громадянам на оплату комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, затвердженого постановою КМ України № 1404.

«Якщо хтось з отримувачів субсидій її оформив, але не отримував у 2023 році, така особа має право звернутись із заявою в Пенсійний фонд і отримати нараховані кошти. Але такі зміни ще не відобразились у Порядку надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, тому очікуємо, але сама по собі новація актуальна та може принести користь громадянам», — пояснила адвокат.

Як оформити субсидію у 2024 році: необхідні документи

Право отримати допомогу мають як зареєстровані, так і не зареєстровані мешканці квартири чи будинку. 

Після проведеної реформи та передачі повноважень з управління соцзахисту населення до Пенсійного фонду з‘явилось чимало плюсів, зокрема, збільшився перелік органів, куди можна звернутись за оформленням субсидії.

«Особам, які хочуть оформити субсидію, потрібно звертатись до територіальних органів Пенсійного фонду особисто та за допомогою засобів поштового зв‘язку, з урахуванням принципу екстериторіальності, тобто не обов‘язково подавати документи лише за місцем реєстрації. Крім того, подати документи можна через виконавчі органи територіальної громади та навіть через центри надання адмінпослуг, або через особистий кабінет на порталі Пенсійного фонду  чи застосунок «Дія», — пояснила Олена Воронкова. 

У заяві необхідно вказати: 

  • прізвище, ім’я та по-батькові; 
  • серію та номер паспорта; 
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП); 
  • адресу та рахунок в банку (у форматі IBAN), на який буде йти виплата.

Для призначення житлової субсидії зацікавлена особа подає: 

  • заяву і декларацію, форми яких затверджені КМУ
  • документ, який посвідчує його особу (паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення, посвідку на постійне/тимчасове проживання, посвідчення біженця; 
  • документ, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України (для негромадян України);
  • довідка про доходи, у разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення; 
  • копія договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг  (у разі наявності); 
  • договір оренди житла (для осіб, що орендують житло); 
  • рішення суду (для осіб, які фактично проживають у житловому приміщенні на підстав рішення суду).
Spread the love

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *