Вино і бренді з лохини: українські фермери розвивають переробку ягід

Олександр та Юлія Горбатюк, засновники ФГ «Ягідна поляна» (Україна), розвивають переробний бізнес – з ягід лохини виробляють вино та бренді. Окрім цього виробляють і ягідні смаколики: джеми, пастилу, мармелад і соуси.

Про це пише Ягідник.

Перші вина з лохини засновники сімейного бізнесу почали виготовляти приблизно 2014 року. Відтоді багато експериментували, зокрема із цукристістю, доки не дійшли до тієї якості, якою нині задоволені.

«Для виготовлення вина придатні не всі сорти лохини. Нам подобається «Норд Кантрі» – низькоросла лохина, ідеальна не лише для вина, а й для переробки загалом. Перевага цього сорту – високий вміст цукру. Цей сорт дає багато ягоди, досить дрібної. Завдяки тому, що в ній багато клітковини, вона має насичений колір. Ягоди іншого сорту не такі насичені за кольором, тому вино з них не було б такого привабливого кольору. Ми виробляємо натуральне вино, специфічного обладнання немає», – розповідає Олександр Горбатюк.

Бродіння відбувається без винних дріжджів. Для фільтрації є італійські насоси, які забирають вичавку, осад. Вино не пастеризується. Для розливу використовуються напівавтоматичні розливні ємності. Конвеєра немає. Це крафтова ручна продукція.

За сезон Олександр і Юлія виробляють близько 3 тонн вина з лохини. Продають його в крафтових фермерських крамничках Київської області (Київ, Вишгород, Бровари, Ірпінь) та онлайн через фейсбук-сторінку.

Перед війною засновники ФГ «Ягідна галявина» почали виробляти бренді та вишнівку.

«Бренді дуже цікаво, бо це ягідний дистилят, який потрібно переганяти на мідному аламбіку. Ягода має багато сірки, і мідь забирає її. Завдяки цьому ми отримуємо якісний продукт, який не викликає похмілля і має гарні смакові властивості. Він переганяється до 74-77%, потім до 9 місяців напій витримуємо в дубових бочках, щоб він набрав аромат. Так у бренді з’являються горіхові дубові нотки», – розповів Олександр Горбатюк проєкту jagodnik.info.

Вишнівка з голубиною, за словами Олександра, це десертний напій зі смаком вишневої кісточки і неймовірним присмаком лохини міцністю приблизно 33-35%.

«З початку війни змінився потік клієнтів. Багато фермерських магазинів закрилися. Є постійні клієнти. Але десь 60% наших покупців виїхало за кордон. Проте бачимо тенденцію, що люди повертаються, і ми сподіваємося, що наступний рік буде кращим, і працюємо з вірою в перемогу», – підсумовує Олександр Горбатюк.

Spread the love

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *