Вишневе, Бориспіль, Бровари: де швидше відновилося будівництво ЖК

Темпи будівництва у населених пунктах поблизу столиці відрізняються. При цьому не всі девелопери вийшли на показники до повномасштабного вторгнення. Про це пише The Page у статті «Ціни на новобудови біля Києва зростають — що пропонують девелопери».

«Помітно швидше поновились будівництва у Вишневому, Крюківщині, Гатному, довкола Борисполя, у Броварах, у напрямку Обухівської траси», — каже The Page оглядачка ринку нерухомості Вікторія Берещак.

Хто будує у передмісті Києва

За даними порталу ЛУН, чимало забудовників активізували роботу на будмайданчиках навколо столиці. У другому кварталі «Проф-Буд» ввів в експлуатацію 2-й будинок ЖК «Гранд Парк» у м. Бровари. До кінця 2024 року планує добудувати будинки №3 та 4. Domira Group будує ЖК «Мюнхаузен 2» у м. Ірпінь, це другий будинок бізнес-класу від забудовника. Перший був введений до вторгнення рф в Україну.

Фото: pixabay.com

Фото: pixabay.com

MOLODIST у Вишневому будує ЖК «Атмосфера» — №4 здадуть в кінці цього, №5 — на початку наступного року. Водночас компанія зупинила будівництво ЖК Irpin City.

У Гостомелі Comfort Life реалізує проєкт «Житловий Квартал На Прорізній». На 4-й квартал цього року запланована здача будинку 2.2. Хоча введення в експлуатацію будинку 2.1, заплановане на 4-й квартал минулого року, так і не відбулося.

Чому деякі забудовники відстають

За словами Берещак, нині збільшилася кількість проєктів, які відстають від графіків введення в експлуатацію. Середній показник затримок по ринку сягає 18-24 місяців. Серед усіх, хто затримує, понад 80% — саме в цьому діапазоні.

За даними ЛУН, якщо у 2021-му в області темпи введення житла в експлуатацію становили 4 млн кв.м, то у 2023 році показник дорівнював 2,4 млн кв. м.

З-поміж головних причин затримок експертка виокремлює падіння реального попиту, періоди з нульовими продажами. Також це може бути пов’язано з недосконалою фінансовою моделлю.

Фото: pexels.com

Фото: pexels.com

«Існували і будували завжди за принципом «вкинути гроші в маркетинг — залучити клієнтів — продати — вкинути знову гроші в маркетинг/новий котлован», а фінансування самого будівництва — за остатковим принципом», — пояснила Берещак.

Водночас дається взнаки дефіцит кваліфікованих робочих кадрів у цій сфері через мобілізацію і конкуренцію за будівельників із державним сектором, який реалізовує проєкти відновлення.

Нагадаємо, 58% представників українського бізнесу вбачають проблему у нестачі кваліфікованих кадрів. Основними причинами дефіциту кадрів на ринку підприємці вважають мобілізацію, еміграцію за кордон, неконкурентну зарплату та міграцію всередині країни.

Spread the love

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *