Державні компанії у 2023-му вже встигли провести великі тендери. Деякі підприємства традиційно фіналізують закупівлі на початку року, які розраховано на 12 місяців, інші ж – оновлюють техніку, роблять ремонти. Виділяється державний «Нафтогаз», який ледве справляється з дефолтом, проте через свою дочірню компанію заплатив за оренду броньованого BMW 4,2 млн грн.
ПриватБанк водночас витратив понад 5,3 млн грн за нові комп’ютери MacBook. Про те, на що витратили гроші великі держкомпанії, читайте у матеріалі OBOZREVATEL.
Броньоване авто для топів «Нафтогазу»
«Нафтогазбезпека» компанії «Нафтогаз» за 4,2 млн грн орендує два броньовані автомобілі BMW з водієм. За таку суму автомобілями можна буде скористатися до кінця 2023-го. При цьому в документах не розкривається інформація про те, який саме автомобіль узяли в оренду.
У тендері перемогла компанія «УТН Безпека». Вона, за даними OBOZREVATEL, має у власності чотири авто, серед яких лише один автомобіль відповідної марки – BMW 750 LI. Такий автомобіль, залежно від комплектації, може коштувати десятки мільйонів гривень.
Керівництво «Нафтогазу» зможе користуватися елітним авто протягом року, за що компанія заплатить 4,2 млн грн. «УТН Безпека» через «Укртранснафту» належить самому «Нафтогазу». Фактично гроші перекладають з однієї компанії в іншу. Крім BMW 750 LI, за які заплатять мільйони гривень, компанії також належить: Cadillac Escalade (ціна становить від 7 млн грн) та бюджетніші Renault Duster, Toyota Camry.
У «Нафтогазі» також найняли дорого радника за $1,5 млн (55,18 млн грн)
«Нафтогаз» за залучення фінансового радника «Lazard Frères SAS» заплатить $1,5 млн. Спеціаліст має допомогти реструктуризувати зобов’язання щодо єврооблігацій. Попередній глава «Нафтогазу» Юрій Вітренко втратив свою посаду зокрема через те, що не зміг домовитися з кредиторами (власниками єврооблігацій) про відстрочення платежів.
У чинного голови «Нафтогазу» Олексія Чернишова шансів більше: йому допоможе велика французька компанія. Їх уже залучали до роботи 2017-го. Вже найближчими тижнями, як публічно заявляв Чернишов, може бути досягнуто домовленості з кредиторами.
Деталі угоди з Lazard Frères SAS не розголошують. Відомо, що послуги надаватимуть до травня 2024-го. При цьому на Prozzoro не вказали ні кількість робочих годин, ні перелік послуг, які має надати фінансовий радник української держкомпанії.
MacBook для ПриватБанку
У ПриватБанку керівництво надає перевагу комп’ютерам Apple – MacBook. На нову техніку в лютому 2023-го витратили 5,3 млн грн. За ці гроші куплять MacBook Pro 13. Ціна одного ноутбука, згідно з опублікованим договором, становить від 68,7 тис. до 91,99 тис. грн.
Понад 5 млн грн від «Привату» отримала компанія «Ай он» білоруського підприємця Сергія Костевича. Офіційно він громадянин Кіпру, в Білорусі вже давно не живе. При цьому після початку повномасштабної війни він вирішив вийти з бізнесу в РФ. У публічних виступах Костевич розповідав про успіх у Росії, пишався рекламними рішеннями та меседжем своєї компанії «монітор розроблений у Росії, зроблений у Росії та для росіян».
І 5,5 млн – на репутацію банку
Серед великих тендерів ПриватБанку – 5,5 млн грн на послуги «репутаційно-комунікаційної стратегії». За послуги компанії «Постмен-Україна» зобов’язалася створити згадану стратегію, планувати PR-активності, проводити заходи, розробляти креативні рішення тощо.
Це найбільший тендер, який виграла компанія за кілька років. Вони також за 1,3 млн грн розробляли ідею творчої концепції та дизайну для YouTube-каналу Національної громадської телерадіокомпанії України, за 650 тис. розробляла вебсайт «Укргазвидобування». Власник «Постмен-Україна» – Ярослав Ведмідь. Свою компанію він називає «цифровим агентством».
Перельоти Шмигаля та Ко: 44 млн грн
Значно скромнішими за рік стали витрати Кабінету міністрів. Відповідний департамент почав розміщувати помітно менше тендерів. Серед найбільших витрат 2023-го – на перельоти прем’єр-міністра, міністрів та делегації. Гроші отримає державне авіаційне підприємство «Україна».
Загалом витрати державних компаній значно скоротилися. Зникли традиційні тендери на брендовану продукцію (на яку раніше витрачали мільйони), припинили купувати нові авто тощо.