ПриватБанк, Ощадбанк та інші фінансові установи повинні будуть ретельно перевірити своїх клієнтів щодо їхньої належності до санкційних списків. При цьому банкам доведеться знайти золоту середину для стосунків із такими клієнтами: аби не втратити своєї репутації і продовжити їхнє обслуговування.
НБУ доручив банкам ретельно перевірити своїх клієнтів щодо виявлення підсанкційних осіб. При цьому Нацбанк не вимагає, щоби банки відмовляти таким клієнтам в обслуговуванні, але водночас закликає їх бути з ними дуже обережними.
Як працювати з клієнтами, які потрапили до списків санкцій інших держав, розповіли в листі, відправленому НБУ усім банкам, що працюють в Україні.
«Окрім репутаційних ризиків для банку, пов’язаних з обслуговуванням підсанкційних клієнтів, також існують ризики блокування коштів, пов’язані зі здійсненням такими клієнтами угод», – йдеться у листі НБУ.
Тому НБУ рекомендує ПриватБанку, Ощадбанку, а також іншим банкам додати до алгоритму фінансового моніторингу ще й такі пункти:
- включити до списку критеріїв ризику ознаки застосування санкцій іноземними державами;
- визначити перелік іноземних держав, санкції яких враховуватимуться при оцінці ризику, пов’язаного з клієнтами;
- виробити підхід до підтримки ділових відносин із клієнтами, внесеними до іноземних санкційних списків;
- проводити ретельний моніторинг клієнтів щодо виявлення осіб, включених у санкційні списки.
При цьому в НБУ наголосили, що такий моніторинг клієнтів та виявлення серед них підсанкційних осіб дозволить банкам протистояти легалізації злочинних доходів.