Матеріали розслідування у справі про авіакатастрофу в Броварах, у якій загинуло керівництво Міністерства внутрішніх справ, становлять 163 томи. Нині їх вивчають потерпілі, підозрювані та їхні представники.
Про це повідомила радниця Державного бюро розслідувань Тетяна Сапьян в етері телемаратону «Єдині новини».
«Саме досудове розслідування містить 163 томи. Кожен том — це близько 250 сторінок. Для ознайомлення з усіма матеріалами потрібен час. Але у 2024 році обвинувальний акт потрапить до суду, я думаю, що десь весною ми з вами про це поговоримо», — наголосила Сапьян.
Вона нагадала, що ДБР завершило розслідування авіатрощі у Броварах наприкінці листопада 2023 року. Підозри оголосили п’ятьом посадовцям Державної служби України з надзвичайних ситуацій, які порушили правила безпеки польотів.
Сапьян зауважила, що під час розслідування трагедії провели десятки експертиз, допитані всі свідки, проведені слідчі експерименти.
«Похвилинно відновлено день аварії. До роботи також долучалися іноземні експерти і представники французької компанії-виробника гелікоптера», — уточнили в ДБР.
Що відомо про авіакатастрофу у Броварах?
На 18 січня 2023 року був запланований візит керівництва МВС України до Харківської та Дніпропетровської областей. У гелікоптері ДСНС летіли 10 людей, зокрема міністр Денис Монастирський, його перший заступник Євгеній Єнін та держсекретар МВС Юрій Лубкович.
Слідчі з’ясували, що для польоту взяли гелікоптер, який був на чергуванні для реагування на потенційні надзвичайні ситуації в Києві та області. Це повітряне судно не мало дозвільних документів на виконання інших видів польотів.
Під час підготовки до польоту командиру екіпажу не повідомили про вкрай несприятливі погодні умови над містом Бровари. А сам екіпаж не мав відповідних допусків до польотів у складних метеоумовах і необхідних сертифікатів. Проте жоден із відповідальних за безпеку польотів не скасував і не переніс виліт.
Через складні погодні умови гелікоптер змушений був виконувати політ на гранично низькій висоті — навіть меншій, ніж висота будівель на маршруті руху. Командир екіпажу побачив перешкоду — багатоповерховий будинок — і почав здійснювати маневр обльоту, але різко піднявся, втратив орієнтування в просторі та під час завершення маневру допустив зіткнення із землею. Як зазначає ДБР — через відсутність необхідних навичок.
Під час падіння повітряне судно пошкодило дитячий садок, сусідні будівлі та припарковані авто. Окрім керівництва МВС та інших посадовців на борту, в авіатрощі загинули чотири жінки та малолітня дитина, які саме прийшли в садочок. 31 людина, серед яких 13 дітей, постраждала.
Правоохоронці на початку розслідування висунули кілька основних версій авіатрощі: розглядали замах на життя державних діячів, включно з диверсією, збиття літального апарата, конфліктну ситуацію на борту судна, помилку пілота, технічну несправність судна, неналежну організацію планування польоту, недотримання правил польотів, складні погодні умови.