Українська причіпна гармата-гаубиця «Богдана-Б» калібру 155 мм, створена на базі однойменної самохідної колісної артилерійської установки, найближчим часом отримає новий лафет вітчизняного виробництва. Про це розповів представник Краматорського заводу важкого верстатобудування у відео ЗСУ.
Над буксированою гарматою «Богдана-Б» українські зброярі працювали кілька років. Її прототип офіційно показали наприкінці 2024 року. Деякі західні ЗМІ називають цю причіпну гармату не «Богдана-Б», а «Богдана-БГ». Чому? Мабуть, літера «Г» тут означає, що гармату створили на базі радянської гармати 2A36 «Гіацинт-Б».
За даними представника Краматорського заводу важкого верстатобудування, «Богдана-Б» до кінця 2025 року отримає новий вітчизняний лафет. Тобто українські зброярі відмовляться від використання бази радянської гармати «Гіацинт-Б».
Елементи «Гіацинту» при створенні «Богдани-Б» спочатку використовувалися для того, щоб прискорити її розробку та виробництво. Це було закономірне і логічне рішення на той момент. Але зараз потрібно шукати новий лафет, оскільки більшість гармат «Гіацинт-Б» вже зняли з озброєння Збройних сил України через проблеми зі снарядами та стволами.
Мабуть, причіпну гармату «Богдана-Б» одночасно випускатимуть із двома лафетами, старим радянським від «Гіацинта» і на новому вітчизняному. Це дозволить збільшити виробництво цієї гармати, якщо, звичайно, для неї достатньо буде стволів.
«Богдана-Б» створена для Збройних сил України на базі самохідної артилерійської установки 2S22 «Богдана». Максимальна дальність стрілянини стандартними боєприпасами становить до 40 км. Якщо використовувати активно-реактивні снаряди, то дальність стрілянини сягає 50-60 км. Швидкострільність – 5-6 пострілів за хвилину.
Раніше виконавчий директор Української ради зброярів Ігор Федірко розповів, що САУ «Богдана» може отримати нове шасі. За його словами, якщо перевести «Богдану» на інше шасі, то це допоможе збільшити її виробництво. Яке це буде шасі – ще не відомо. Можливо, це буде шасі одного із європейських автовиробників.
Перша версія САУ «Богдана» була на шасі КрАЗ-6322, а друга версія, яку представили у 2023 році, використовувала шасі Tatra T815 8×8. Третя версія використовує шасі Tatra Phoenix 8×8. Саме таку версію зараз і випускають.
Tatra Phoenix 8×8 – це цивільне шасі. У вантажівок на такому шасі прохідність гірша, ніж у вантажівок на військовому шасі Tatra Force. Але Phoenix 8×8 випускають швидше, до того ж воно дешевше, ніж військове шасі. Тому ЗСУ і надали йому перевагу.