В Україні розпочали проєкт «Пишемо есе», щоб змінити підходи до навчання письма в школі

Громадська організація «Смарт освіта» розпочала «Національний проєкт: пишемо есе», який має на меті змінити підходи до навчання письма в українських школах. Завдяки проєкту цьому навчать педагогів, а згодом – розроблять навчальні програми для вчителів.

Чому в школах варто змінити підходи до навчання письма

За даними УЦОЯО за 2019 рік, 86% українських випускників не вміють добре сформулювати свою думку щодо питання, яке виноситься для написання власного висловлювання на ЗНО.

Ще 52% випускників не можуть навести приклад з літератури чи інших видів мистецтва, а 31% отримали 0 балів за критерієм «Аргументи». Відомо, що 60% випускників мають серйозні порушення логічності, послідовності й несуперечливості викладу.

Ми прагнемо покращити навички учнів висловлювати свою думку на письмі. Та ми розуміємо, що найефективніший спосіб зробити це – змінити підхід до викладання письма в школах загалом, надати вчителям знання, методики, навички й матеріали для ефективного навчання письма,
– каже голова правління ГО «Смарт освіта» Галина Титиш.

Що відомо про «Національний проєкт: пишемо есе»

Проєкт передбачає системні зміни, а його кінцевим результатом будуть напрацьовані програми навчання для майбутніх учителів і підвищення кваліфікації для педагогів. Передбачається три етапи проєкту:

Перший етап

Підготовка тренерів на національному рівні (тренінгова програма від національних менторів).

Менторами проєкту є:

  • Ольга Брюховецька – кандидатка філософських наук, старша викладачка кафедри культурології Національного університету «Києво-Могилянська академія»;
  • Марія Титаренко – кандидатка наук із соціальних комунікацій, доцентка Школи журналістики та комунікацій УКУ, членкиня PEN Ukraine та Fulbright Ukraine;
  • Ігор Хворостяний – радник з питань мови проєкту «Навчаємось разом», автор підручників, посібників й онлайн-курсів з української мови та літератури, кандидат філологічних наук;
  • Таня Стус – письменниця та методистка лабораторії дитячого читання МАН.

Другий етап

Команда тренерів навчатиметься на міжнародному рівні в рамках National Writing Project (США). Ця організація має 47-річний досвід дослідження інструментів і методів письма, підготовки програм підвищення кваліфікації вчителів, стандартів і критеріїв оцінювання.

«Написання есе є одним із найефективніших способів навчити чіткого та критичного мислення та допомогти молодим людям зрозуміти, що письмо – це про справжню комунікацію та участь у житті суспільства», – зазначає виконавча директорка National Writing Project Еліс Ейдман-Аадал.

Третій етап

Розробка тренерами навчальних програм для підготовки і підвищення кваліфікації вчителів, навчальних матеріалів, методичних рекомендацій, критеріїв оцінювання. Ці програми будуть впроваджуватися у вишах та ІППО для навчання і підвищення кваліфікації педагогів, а школи отримають доступ до напрацьованих інструментів та методик.

Що дасть цей проєкт

Результатами впровадження «Національного проєкту: пишемо есе» стануть:

  • навчальні програми з розвитку навичок письма та зокрема есеїв для педагогічних вишів-учасників проєкту;
  • навчальні програми для підвищення кваліфікації вчителів-практиків на базі ІППО (для ІППО-учасників проєкту);
  • модифікації до уроків української мови та літератури, початок їх упровадження в школах (для вчителів-учасників проєкту);
  • методичні рекомендації для вчителів, як навчати писати різні види есеїв у школі;
  • команда національних тренерів, навчена найновіших методик та інструментів із розвитку навичок письма, буде готувати українських учителів навчати учнів писати якісно.
Spread the love

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *