Велике місто — як маленький дім. Щороку треба щось добудувати, полатати, підфарбувати, освіжити, прийняти гостей. Деякі частини будинку потребують капітального ремонту та змін, як і місто. Київ у цьому випадку не виключення. Та от відношення у мера з містянами ніби у подружжя української класики — чоловік з року в рік обіцяє, але не робить.
У 2022 році плани у міста грандіозні — ремонти вулиць, нове метро, нові мости та початок реконструкції найкоротшої вулиці Європи, але такої важливої для Києва — Хрещатик.
Новини.LIVE підібрало головні проєкти, які мають змінити столицю у 2022 році.
Ями на дорогах, ями
У Києві, на щастя, не найгірші дороги порівняно з іншими містами країни. Столиця зазвичай найбільше страждає не через ями на дорогах, а через погані розв’язки, постійні ремонти газопроводів, погано розчищені вулиці тощо. Але попри те, що асфальт по місту є, капітальних ремонтів потребують десятки столичних вулиць, провулків, площ.
У 2022 році Київавтодор запланував вдихнути нове життя на таких ділянках:
- вул. Ентузіастів (завершення),
- вул. Льва Толстого (завершення),
- просп. Героїв Сталінграда (завершення),
- Кільцева дорога (завершення),
- вул. Олександра Довженка,
- вул. Богатирська,
- вул. Василя Липківського,
- Повітрофлотський просп.,
- вул. Татарська.
Ремонт — це добре. От тільки чи вдасться організувати людям зручні об’їзди цих вулиць — не факт. Киянам варто вже налаштовувати себе, що заторів у новому році не поменшає, а побільшає. Чого варте хоча б перекриття Повітрофлотського проспекту, який на карті і так світиться лише червоним. Не буде полегшення і в центрі, де продовжать ремонтувати вул. Льва Толстого.
А про ремонт Кільцевої дороги без сліз не скажеш. Ймовірність, що у 2022 її добудують велика, а от користь від такого ремонту занизька. Роботи продовжать за планом, отже дослухатися до містян, які половину 2021 року страждали через нові проблеми на Окружній, ніхто не захотів.
Реконструкція Хрещатика
Головна вулиця Києва вже давно застаріла, прикрашає її хіба що новий ЦУМ та поодинокі каштани, які замінили на ялівці (кущі). Вулиця з величною історією, яка веде всіх на центральну площу міста, давно не асоціюється з комфортом. Згоден із цим і сам мер.
“Мені також не подобається Хрещатик. Наступного року (2022) заплановано повну реконструкцію вулиці. Це досить дороге задоволення, понад мільярд гривень з урахуванням абсолютно нової гідроізоляції, всіх переходів, повної зміни плитки. Концепція — повністю змінити. Каштани на Хрещатику будуть. Хрещатик ви впізнаєте, але він буде старим новим Хрещатиком”, — якось заявив мер.
Нового проєкту киянам ще не показали, тому очікування різні. Експертів найбільше хвилює транспортна розв’язка, зокрема пропонують повернути на вулицю трамваї. Люди, яким за буденними справами не до реконструкцій, хвилюються більше за каштани. Без них вулиця точно втратить свою історію, а пісня Зіброва свою вічну популярність.
Пішохідний міст з Оболонської набережної
Цей об’єкт у Києві почали будувати за кошти меценатів, як звітував Кличко. У 2022 році має відбутися відкриття пішохідного мосту з набережної (в районі гольф-центру) на острів Оболонський. Його ширина буде 4 метри, а довжина — 164 м. Пообіцяли містянам цікавий архітектурний вигляд об’єкта, який як і пішохідний міст на Труханів острів, у темний час доби буде підсвічуватись.
“Об’єкт буде комфортним для пересування маломобільних груп населення. На мосту та прилеглій території облаштуємо відеоспостереження задля безпеки киян та гостей столиці. Здійснимо також благоустрій на острові з мінімальним втручанням в природний ландшафт”, — обіцяв Кличко.
Проєктних обіцянок у мера достатньо. Одна з них, важлива і гучна, це метро на Виноградар. Його завершити мали у 2022 році, однак нову станцію до списку у цьому тексті не додаємо — мер переніс обіцяне відкриття на весну 2023 року.
Однак практика показує, що переміщуватися у часі для Кличка не проблема. Він напередодні свят привітав киян з прийдешнім 2222 роком, тому є ймовірність, що заплановані зміни у місті затянуться ой як надовго.
А чекають нового життя і Софійська площа, і Подільський міст, і жителі Троєщини, які десятки років мріють про метро. Якби ж новорічна казка діяла на обіцянки чиновників, то реалізовані проекти могли б за рік перетворити столицю до невпізнаваності. Ніхто не знає, чи загадав мер під ялинку здійснення річного плану. А ви вірите у чудо?