20 листопада 2024 року в Україні спостерігалося тимчасове зниження швидкості інтернету, що стало наслідком масового завантаження довгоочікуваної гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Вага гри становить 150 гігабайт, і великий попит на неї призвів до перевантаження міжнародних магістральних каналів, що викликало сповільнення передачі даних у мережі.
Про це OBOZ.UA повідомили в Міністерстві цифрової трансформації. Міжнародні канали трафіку, які забезпечують передачу даних між країнами, мають обмежену ємність, достатню для звичайного щоденного використання.
Однак обсяг даних, що передаються через ці канали, вимірюється в сотнях терабайтів за секунду, і кожен інтернет-провайдер купує доступ до міжнародного трафіку, враховуючи потреби своїх абонентів з невеликим запасом (10-50%).
«Виявилось, що цього запасу для підвищеного попиту недостатньо і швидкість передачі даних впала до мінімуму, подекуди до нуля. Щоб цього не повторилось у майбутньому варто провайдерам збільшити ємність міжнародних каналів», – зазначили в Мінцифри.
Згідно з даними Мінцифри, після пікового навантаження, яке спостерігалося з 18:00 до 21:00, ситуація стабілізувалася після 22:30. Однак зростання споживання даних на 35% порівняно з звичайними днями виявило слабкі місця інфраструктури інтернет-постачальників, що потрібно враховувати в майбутньому.
У разі проблем з інтернет-з’єднанням користувачам рекомендується звертатися до свого оператора для вирішення проблеми. Якщо оператор не реагує на запити, можна подати скаргу до Національної комісії з регулювання зв’язку та інформатизації (НКЕК).
У Мінцифри радять обговорити з провайдером можливість оновлення пакету доступу до інтернету та підвищення швидкості з’єднання, наприклад, з 100 Мбіт/с до 1 Гбіт/с. Це дозволить завантажувати важкі файли, такі як ігри, без значної втрати швидкості.