На фоні нинішньої «Чорної п’ятниці» в Україні — щорічного грандіозного розпродажу в супермаркетах і бутиках — у покупців можуть розбігатися очі через величезний асортимент товарів зі значними знижками в торгових точках. Як же скористатися вигідними пропозиціями по максимуму, скупити дійсно важливе, не розтративши на ажіотажі на «речі для шафи» весь бюджет і не влізти в борги?
Які практичні правила не варто забувати при шопінгу, щоб через імпульсивні покупки не страждати після періоду Black Friday від «фінансового похмілля» — читайте в матеріалі нижче.
Традиційне складання списку покупок перед походом в маркет вважається правильним рішенням. Тільки в умовах «Чорної п’ятниці» з її великою кількістю знижок на все-все така самоорганізація може не дати очікуваного результату, і ажіотаж здатний взяти гору.
Що спонукає робити непотрібні покупки
Психологи зазначають, що на подібні спонтанні покупки, навіть вельми дорогі, людину може підштовхнути бажання не стільки роздобути щось модне і брендове, скільки ймовірна проблема з самооцінкою.
Так, фахівці називають подібний фактор найбільш поширеною причиною імпульсивних покупок, що межує з шопоманією, тільки при обмеженому бюджеті.
За словами психолога Тетяни Павлової, коріння необхідності придбати дорогу річ при обмежених фінансових можливостях часто беруть свій початок у низькій самооцінці, передає «Країна здоров’я«.
Вона зауважує, що в такій ситуації у людини виникає потреба позбутися думки — «зі мною щось не так». І одним зі способів впоратися з цим якраз і бувають необгрунтовані покупки.
Але важливо розуміти, що якщо фінансовий стан не дозволяє обійтися без кредитів і боргів, почуття власної неповноцінності може тільки посилитися.
«Якщо кредити ростуть і фінансова яма поглиблюється, це підтримує відчуття, що зі мною щось не так (тепер ще й кредитів повно), а звичний спосіб впоратися з цим відчуттям — покупки. Так коло замикається», — звернула увагу фахівець.
Лайфхаки для раціонального шопінгу в «чорну п’ятницю»
Список бажаних покупок, про який ми писали вище, можна на сімейному консиліумі розділити на кілька категорій. У ньому ж потім розписати, що з цього:
- потрібні постійно;
- потрібно іноді;
- що просто приносить задоволення, але необхідності — немає.
Після цього доречно детальніше вивчити бюджет, і найбільш спірні речі, швидше за все, незабаром будуть перекреслені у вашому списку.
Ще слід враховувати «фактор магазину» — коли перед очима маса всіляких товарів, і руки можуть самі до них тягнутися… Але ж можна здійснювати шопінг і в інтернеті — це і в умовах пандемії стане безпечніше, і дозволить здійснювати покупки саме запитуваних товарів, мінімізувавши ризики відволіктися на інші.
До того ж онлайн можна і більш вигідну знижку легше знайти, і час заощадити.