В Україні очікується складна ситуація під час опалювального сезону. Влада анонсувала зниження температури обігріву квартир. Попит на опалювальні прилади зріс у десятки разів. У супермаркетах та інтернет-магазинах виник дефіцит обігрівачів.
Аналітики компанії Google Ukraine помітили аномальне явище в інтернет-запитах українців. Число пошукових запитів на товари для обігріву збільшилось на рекордні 20%.
«Ми фіксуємо нетиповий попит на все, що пов’язано з обігрівом. Обігрівачі, термобілизна, бойлери та водонагрівачі; печі на дровах, ковдри, генератори, тепла підлога. Найбільше людей цікавлять обігрівачі», — зазначила голова відділу бренд-маркетингу Hotline.ua Олена Голубєва.
Як відомо, опалювальний сезон почнеться пізніше, ніж зазвичай, а завершиться раніше. Українці почали масово скуповувати товари для обігріву приміщень. Магазини не встигли підготуватися до такого ажіотажу.
Маркетплейси також зафіксували небувалий попит. Він максимальний на обігрівачі, електроковдри, електропростирадла, біокаміни, котли. У мережі магазинів Ельдорадо попит зріс у 35 разів, а в Епіцентрі – у 47 разів. Голова відділу побутової техніки магазинів «Алло» Андрій Купа оцінив ситуацію.
«На ринку – дефіцит. Той товар, який є, не зможе закрити потреби», – зазначив він.
Нестача обігрівачів пов’язана не лише з попитом, а й із морською блокадою. Логістичні проблеми дуже вплинули на графіки доставки товарів.
«Зараз від виробництва генератора до його прибуття в Україну минає чотири-п’ять місяців. Ситуація така, що генератори не встигають потрапити на полиці салонів: за спеціальними замовленнями вони одразу йдуть на армію та благодійні фонди», — пояснив бренд-менеджер Dnipro-M Юрій Карчевський.
На дефіцит вплинув нестабільний курс валют, а також ситуація на фронті. Поки що невідомо, коли дефіцит зникне. Експерти сподіваються, що у жовтні, оскільки у поточному місяці ситуація із постачанням трохи стабілізувалася.